Sadhana en 30 tuits
LA RELACIÓ
DE L’INDIVIDU AMB
L’UNIVERS
1/30
Existeix una
harmonia entre l’esperit de l’home i l’esperit del món; una continuïtat
ininterrompuda de consciència amb el món exterior.
2/30
Si sols
vivim la vida de l’ego ens alienem de l’Esperit del món, que ho és de
la nostra
ànima; perdem el llaç vital amb l’infinit.
3/30
La nostra
llibertat i realització són en l’amor, que ens permet abandonar l’ego i
comprendre la unió amb l’univers i amb Déu.
4/30 La comprensió de l’harmonia amb l’univers no ha de ser sols intel·lectual o emocional; té una base ètica i s’ha de traduir en acció.
CONSCIÈNCIA
DE L’ÀNIMA
5/30 Hem de ser
conscients de la nostra ànima, comprendre que essencialment som esperit, dominant el jo i
transcendint l’ego.
6/30 La història
de l’home és la història del seu viatge cap al desconegut per provar de
comprendre el seu ésser immortal — la seva ànima.
7/30 La intuïció
de la consciència de l’ànima és una intuïció directa i immediata; és
profundament inherent a l’home el prec per tenir-la.
8/30 El nostre
jo, a qui Déu ha deixat llibertat, pot assolir el seu últim significat,
que és
l’ànima, a través de l’amor i del bé.
EL PROBLEMA DEL MAL
9/30 Dins nostre
tenim una esperança radical en que la direcció de la humanitat és del
mal cap
al bé; l’essència del mal, la transitorietat.
10/30 El dolor,
sentiment de la nostra finitud, no té lloc en la vera permanència de la
creació; la mort no és la nostra realitat última.
11/30 Si tenim
consciència de la nostra naturalesa moral, el plaer i el dolor perden
el seu
valor absolut perquè els veiem des de la bondat.
12/30 El
nostre
jo universal no té por de la mort ni dels sofriments, i mira el dolor,
que ens
fa valuosos, com l’altra cara de la joia.
EL PROBLEMA
DEL JO
13/30 El nostre
jo és important però no té un significat per ell mateix, i és un error
viure
pensant que és l´objectiu últim de la vida.
14/30 Hem d’harmonitzar
els nostres desitjos, que la nostra naturalesa cerqui la salut, el
nostre ser
social la bondat, el nostre jo l’amor.
15/30 La nostra
llibertat, el nostre dharma, està en transcendir el nostre jo, i cercar
la unió
amb Déu i amb els altres a través de l’amor.
16/30 La
vida és finita en la seva expressió i infinita en el
seu principi, i la revelació de l’Infinit en nosaltres dóna significat
al jo.
LA REALITZACIÓ EN L’AMOR
17/30 La percepció
de la unicitat subjacent de totes les coses
ens ajuda a comprendre que som u amb tot, i per tant
immortals, i
lliures.
18/30 Acceptant
la llei podem transcendir-la i fer el camí vers l’amor, de la
disciplina a
l’alliberament, del pla moral a l’espiritual.
19/30 En l’amor
les contradiccions es fonen. L’amor és alhora servitud i llibertat, i
en qui
estima, el finit i l’infinit es fan u.
20/30 La veritat de l’home es nodreix d’amor, i sols podrem tenir una visió verdadera de l’home si el coneixem com a esperit, si l’estimem.
LA REALITZACIÓ EN L’ACCIÓ
21/30 L’home
allibera amb l’acció el seu poder, la seva bellesa, la seva bondat, la
pròpia
ànima, que no troba la llibertat sinó en l’acció.
22/30 Hem de
donar expressió a l’infinit en el quefer diari, gran o petit, doncs
l’ànima se
sent lliure si la nostra acció n’és una ofrena.
23/30 L’ànima
s’expressa en l’activitat, que és l’actuació de la joia, com ho fa la
joia de Déu
donant-se en l’ofrena de la seva creació.
24/30 Tinguem un
esperit caritatiu i que la nostra activitat busqui la satisfacció de
l’ànima i
estigui amarada de pau i de bé i de joia.
EL
SENTIT DE LA BELLESA
25/30 A través de
la bellesa captem l’harmonia de l’univers i compartim l’alegria de la
creació.
La bellesa és arreu i ens pot donar joia.
26/30 La bellesa
és el canal a través dels qual els missatges del cor de Déu ens arriben
directes al nostre cor, en silenci i amb certesa.
EL SENTIT DE L’INFINIT
27/30 Alliberem-nos
del confinament de la vida del jo; donar és la nostra joia més sincera
i en la
mesura en que donem ens unim a l’infinit.
28/30 L’ànima
s’ha d’enlairar vers l’infinit i sentir que no poder arribar-hi és la
seva
completa llibertat; sempre estem esdevenint Déu.
29/30 L’amor ens
dóna un coneixement de Déu mitjançant tot el nostre ésser, coneixement
que és
immediat i complet i cert. I ens fa forts.
30/30
«¡Barquer,
porta’m a l’altra riba!» crida la nostra ànima. Però dins nostre
ja hi ha l’etern present, ni gens distant, ni
enlloc més.